جامعه

استاندار آذربایجان غربی: جبران کمبود فضاهای آموزشی آذربایجان غربی نیازمنداعتبارات ویژه است

استاندار آذربایجان غربی گفت: برای جبران کمبود فضاهای آموزشی و تکمیل پروژه های نیمه تمام حوزه آموزش و پرورش، خواستار تخصیص اعتبارات ویژه هستیم.

به گزارش  پایگاه خبری زریان به نقل از خبرگزاری  مهر، محمدصادق معتمدیان چهارشنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار می‌شد، افزود: متأسفانه آذربایجان غربی در شاخص‌های توسعه حوزه آموزشی، جایگاه مناسبی در سطح کشور ندارد و برای بهبود این وضعیت نیازمند حمایت جدی دولت و وزارت آموزش و پرورش هستیم.

وی با درخواست از وزیر آموزش و پرورش جهت تأمین و تجهیز مدارس استان، خاطرنشان کرد: برای جبران کمبود فضاهای آموزشی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه آموزش و پرورش، خواستار تخصیص اعتبارات ویژه هستیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی همچنین با اشاره به اینکه آموزش مطلوب و کیفی اساس توسعه هر منطقه است، افزود: ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل در این استان وجود دارد که برنامه ریزی برای بازگشت آنان به چرخه تحصیل و آموزش باید توسط آموزش و پرورش صورت گیرد.

معتمدیان با اعلام اینکه آذربایجان غربی نیازمند افزایش سرانه فضای آموزشی برای کیفی شدن آموزش است، تصریح کرد: تشکیل کارگروه ویژه برای ساماندهی سرانه فضای آموزشی استان ضروری بوده و از ظرفیت خیرین در این زمینه استفاده خواهد شد.

وی با تاکید بر برقراری عدالت منطقه‌ای و آموزشی در استان، افزود: مناطق کم برخوردار آذربایجان غربی وضعیت سرانه آموزشی نامطلوبی دارند و برای برقراری عدالت آموزشی در توزیع امکانات، راه اندازی نهضت مدرسه سازی در استان باید صورت گیرد و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها در این راستا حرکت خواهیم کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا