جامعهزندگی

۱۱ هزار نفر در بوکان تحت حمایت کمیته امداد هستند

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان گفت: بیش ۱۱ هزار نفر از جمعیت ۲۵۱ هزار نفری این شهرستان که معادل ۷.۵ درصد می‌شود زیر پوشش خدمات و حمایت این نهاد قرار دارند.
​​​​​​​به گزارش پیام بهاران، قادر درویشی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: هم اکنون این تعداد مددجو در مناطق شهری و روستایی این شهرستان زیرچتر حمایتی کمیته امداد بوده و از مستمری، دفترچه درمانی، وام‌های قرض‌الحسنه و کمک هزینه تحصیلی، تفریحی و زیارتی استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه افراد تحت حمایت کمیته امداد بوکان شامل ۲ هزار و ۶۸۲ خانوار هستند، افزود: ۳۴ درصد از خانواده‌های مددجو در این شهرستان به علت فوت سرپرست خانوار که بیشترین فراوانی را در بین مددجویان دارد زیرپوشش این نهاد هستند و طلاق، زندانی و افراد متارکه در رده‌های بعدی هستند.
وی افزود: این نهاد برنامه های مختلف را برای حمایت از افراد نیازمند و مستحق در دست اجرا دارد و هر خانواری که توسط تیم‌های این نهاد به عنوان نیازمند شناخته شوند به عضویت امداد درآمده و خدمات دریافت می‌کنند.
وی ادامه داد: کمیته امداد بوکان امسال در راستای حمایت از خانوارهای زیرپوشش، ۱۱۲ میلیارد ریال کمک معیشتی ماهانه به صورت نقدی به مددجویان خود پرداخت کرده است.
«درویشی»، افزود: در همین راستا برای تامین آتیه زنان سرپرست خانوار، هم‌اکنون ۲۸۷ نفر از مزایایی بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار بهره‌مند هستند که در ۶ ماهه نخست امسال، ۲ میلیارد و ۲۰ میلیون ریال بابت بیمه زنان سرپرست خانوار پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه ۴۳ نفر از زنان سرپرست خانوار زیرپوشش نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است، اظهار داشت: علت این کاهش بهبود وضعیت زندگی، خودکفایی زنان سرپرست خانوار و ازدواج مجدد زنان زیرپوشش بوده است.
حدود ۱۸۰ هزار نفر در آذربایجان‌غربی زیرپوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
احداث مسکن در کنار ارائه کمک هزینه‌های زندگی، درمانی، تحصیلی، ازدواج و کمک‌های موردی از جمله مهمترین وظایف کمیته امداد امام خمینی (ره) به شمار می‌رود.
این نهاد از سال ۱۳۵۷ خدمات خود را با فرمان امام راحل آغاز کرده و بیش از ۴۰ سال از فعالیت آن می‌گذرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا